Maja Granath *

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Skärp er

Av Maja Granath - 31 januari 2014 21:17

Okej en sak som jag stör mig otroligt mycket är vuxna som driver med unga. Som mycket äldre säger ofta "men ungdomar är så lata, dem orkar inte göra någonting, dem sover bara" Jo visst vi kanske sover mycket. Men vet ni varför? Jo för att vi växer och många har humörsvängningar och det är otroligt jobbigt. Tänk dig att ena stunden kan det vara hur bra som helst och bara några minuter senare kan man vilja ta livet av sig.Och JA humörsväningar är så drastiska.


Men ni äldre som faktiskt varit tonåringar. Minns ni inte hur hemskt och samtidigt underbart det var? Hur man kan bli otroligt lycklig över bara en blick eller ett leende, det kan göra en hel dag. Men också ett snesteg kan förstöra en hel dag tillochmed en hel vecka. 


Många vuxna blir sura och irriterade om ungdomar skriker och svär på och har en massa olika fördomar, minns ni vi är också människor? Lika olika och lika lika precis som alla andra..  Tror ni helt ärligt inte vi reagerar på samma sätt fast vi inte visar det lika drastiskt? Eftersom vi får utstå så mycket varje dag, så mycket som många vuxna inte förstår.


Som barn lär ju vuxna oss den gyllene regeln, right?  Vuxna är väldigt på att vi barn ska följa den, men ni vuxna då? Ska ni inte föregå med gott exempel? För nu på senare tid så har jag märkt att vuxna människor INTE behandlar varandra med respekt. SKÄRP ER FÖR SJUTTON NI ÄR FÖREBILDER

 

 

jag fölt över på en massa annat nu också men hoppas ni förstår :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Granath - 3 januari 2015 03:00

Några dagar efter nyårsafton är det dags för mig att sammanfatta delar av mitt 2014, självklart finns det mer delar men dessa där de jag kan komma på som behövs nämnas.   Kan börja med och säga att 2014 var det mest utmanande och hemskaste året h...

Av Maja Granath - 27 juni 2014 03:04


Det har hänt alldeles för mycket nu senaste tiden, livet har varit ett enda mörkt hål. Så liksom nu ger jag upp här, för en lång tid iallafall..  Men ni kommer inte stå alldeles utan någonting. Utan här under strax ska jag länka mina bästa åsiktsinlä...

Av Maja Granath - 5 april 2014 23:15

Okej vet att jag inte skrivit på forever. Men min födelsedag var kaos. Hela veckan har varit sämst. Skulle kunna hänga ut varenda männsika här. Men lugn bara lugn, jag är bättre än så:) men här kommer en massa frågor för jag har absolut inget annat f...

Av Maja Granath - 29 mars 2014 23:56


Sista 4 minuterna som 14. Strax är det min 15års dag är så otroligt nervös. Har haft en toppen dag med vänner :3 ...

Av Maja Granath - 28 mars 2014 23:17


Var tillbaka nere på botten i skolan idag. Orkade verkligen ingenting. Var hemma en dryg timme innan vi åkte och gjorde tacos i kyrkan. Där var vi till halv 9. Sen drog maja och jag en YOLO och drog ut till hennes stall och red. Snackade en hel mas...

Ovido - Quiz & Flashcards