Maja Granath *

Alla inlägg under januari 2014

Av Maja Granath - 31 januari 2014 21:17

Okej en sak som jag stör mig otroligt mycket är vuxna som driver med unga. Som mycket äldre säger ofta "men ungdomar är så lata, dem orkar inte göra någonting, dem sover bara" Jo visst vi kanske sover mycket. Men vet ni varför? Jo för att vi växer och många har humörsvängningar och det är otroligt jobbigt. Tänk dig att ena stunden kan det vara hur bra som helst och bara några minuter senare kan man vilja ta livet av sig.Och JA humörsväningar är så drastiska.


Men ni äldre som faktiskt varit tonåringar. Minns ni inte hur hemskt och samtidigt underbart det var? Hur man kan bli otroligt lycklig över bara en blick eller ett leende, det kan göra en hel dag. Men också ett snesteg kan förstöra en hel dag tillochmed en hel vecka. 


Många vuxna blir sura och irriterade om ungdomar skriker och svär på och har en massa olika fördomar, minns ni vi är också människor? Lika olika och lika lika precis som alla andra..  Tror ni helt ärligt inte vi reagerar på samma sätt fast vi inte visar det lika drastiskt? Eftersom vi får utstå så mycket varje dag, så mycket som många vuxna inte förstår.


Som barn lär ju vuxna oss den gyllene regeln, right?  Vuxna är väldigt på att vi barn ska följa den, men ni vuxna då? Ska ni inte föregå med gott exempel? För nu på senare tid så har jag märkt att vuxna människor INTE behandlar varandra med respekt. SKÄRP ER FÖR SJUTTON NI ÄR FÖREBILDER

 

 

jag fölt över på en massa annat nu också men hoppas ni förstår :)


Av Maja Granath - 31 januari 2014 19:24

Ska försöka skriva ihop ett laddat inlägg senare men först ska jag se klsrt på bilar 1 och sen bilar 2 sen har jag eventuellt tid.

Freaking love this movie.

Av Maja Granath - 31 januari 2014 16:54

Min mamma är världens segaste människa.Sa till henne att komma hem för en timme sen men hon är inte hemma än.. så stallet lär bli sent.

Segaste dagen på länge har det varit no hate mot er jag varit med men ändå. Har halsont och låter som en hes tupp, usch!

men somsagt ska dra till stallet nu, sen lär jag sova en timme sen är det mat som gäller. Sen ska jag tvinga någon att se frozen med mig eller så ska jag spela.

Av Maja Granath - 30 januari 2014 22:52

Har inte sagt ett ord sen jag kom hem, har en hemsk halsbränna och halsont. Var somsagt på vårdcentralen och jag har fortfarande kvar mycket halsfluss bakterier i halsen. Good job maja, good job!

Men nu ska jag se på mina favorit youtubers och sova innan klockan blir för mycket. Sista dagen imorgon på teckenspråket, är rätt skönt men ändå jag kommer sakna alla. Men saknar ju min skola så det är hemskt. Dafuq hände där?

Ähm ja i helgen ska jag rida massor och packa inför falun. Ska också försöka tvinga någon att se på frozen med mig, haha älskar disney filmer och den är verkligen jätte bra.

-Be the good girl you always been-

Av Maja Granath - 30 januari 2014 16:07

Sådär dumt trött igen, har inte gjort något viktigt idag. Bara skolan och vårdcentralen. Gick vilse påväg till lektionen efter att ha ätit lunch med döva 8-9or

Av Maja Granath - 29 januari 2014 21:26

Himla bra kväll verkligen. Har snackat skype med en vän och spelat GTA. Kom nog fram till att jag är minst sagt.

uhm ja konfan, blev ännu en gång besviken. Usch jag gillar det inte. Såg en film om andra världskriget och förintelsen. Man såg hur tunna människorna var och hur dem bara brände ner dem stackarna. Känns inte som det är på riktigt.

ska ju somsagt till polen snart och besöka ett förintelseläger i Autshwitch (? ) en hel dag.

äh nu ska jag dricka oboy se på paradise och snapa mes min bästi och typ sova.

Av Maja Granath - 29 januari 2014 15:53

Jätte seg skoldag har mest sett på serier och spelat ping Pong boll (vad heter det?) med massa döva. Om exakt 20 min så kommer pappa och hämtar mig och så ska jag på konfa igen till 18.00

Mötte en jätte trevlig tant på bussen hon berömde mig och massa. Plus att Hansam gilla min bild på instagram jag dog av glädje, skulle skrika tills jag insåg att jag satt på bussen. Så trots omständigheter, så mår jag talet bra för stunden.

Min instagram, följ mig?

Av Maja Granath - 29 januari 2014 07:47

Tog den tidiga bussen idag för jag tänkte att jag skulle träffa maja. Men det sket sig eftersom tidiga bussen är 2 bussar och samma stannade inte på våra hållplatser. Så ja nu sitter jag i biblioteket och väntar på dem andra i min grupp. Har egentligen ingen som helst aning om när dem kommer

-Utan bild eftersom mitt internet kan försvinna-

Ovido - Quiz & Flashcards