Maja Granath *

Alla inlägg under juni 2013

Av Maja Granath - 30 juni 2013 23:51

Jag mår illa, seriöst sjukt illa, av dagens samhälle. Ni vet "ask"?   Jag har fått många olämpliga frågor där under kvällen bara, är inte bekväm i att nämna vad det skrivits. Men vill ni veta kan ni ju alltid fråga Amanda, så kanske hon berättar?  Ucsh jag tycker synd om alla er oskyldiga som jag skrivit till och frågat om det är ni. Förlåt,

 


 


Iallafall jag är hemma just nu och är allmänt lat. Var ute och sprang/gick rundan förut. Bara för att komma igång, så bra som möjligt, nu till sommaren. Har fett ont i magen nu också, går bra? Spillde precis en Cola över datorn, schh säg inget till mamma.

 Visst har jag flyt?


Det är först Juli nu, så nu ska jag göra ett inlägg om min sommar, vi hörs! PUSS♥

 

Ute förut :d

Av Maja Granath - 30 juni 2013 17:20

Sitter och lyssnar på grymma Hansam, deras album kan ni köpa här . 


Idag är det en lugn dag, ska inte göra någonting. eller jo leta efter min Ipad laddare. Som på något sätt fått ben och vandrat i väg.Usch vad irriterad jag blir, allt bara försvinner. 

 


Skriver mer sen, vi hörs!

Första bilden i mina glasögon JAG SAKNAR MITT LÅÅÅÅNGA HÅR.  

Av Maja Granath - 29 juni 2013 23:56

Jag sitter i sängen och snackar Skype med en helt azum person. Men jag bjuder på ett par bilder från idag nu, som sagt jag red Luna en stund :)

Min snygging<3

Kolla jag har blommor i handen, gulligt va?

Hittade dem rätta knapparna på nytt efter en stunds letande..

Snygg ponny.

Blommor..

Av Maja Granath - 29 juni 2013 18:41

Jag är otroligt trött nu kan jag meddela. Har sovit dåligt igen. Men iallafall idag var jag först hos en liten ponny och longerade, jag var där ett par timmar typ, och det kändes verkligen jätte bra typ. Så kommer antagligen fortsätta med det.

Sen så drog jag till mitt gamla stall, nämligen Luna och Gunda. Egentligen skulle jag bara fotograferat Maja, för hon skulle träna. Men det börja regna oxh åska så det blev ingen träning för hennes del.

Men Maja började rida i hagen och rida igenom henne ganska mycket. Sen fick jag hoppa upp och känna lite på henne. Och det var ingen åsna längre utan en häst, seriöst skillnaden var enorm.

Och nu chillar jag typ bara hemma.

Av Maja Granath - 29 juni 2013 01:22

Idag har jag spenderat kvällen med världens grymmaste polare. Jag har haft så sjukt kul! Tack till er som gjort min kväll så bra och för en gångs skull så lägger jag mig ett leende.

Av Maja Granath - 29 juni 2013 01:16

Jag spinner vidare på Majas utmaning litegranna.. Jag utmanar er att skriva 10 bra saker om en vän. Jag gör på Amanda och Maja, och så spinner ni vidare? Tänk vad glada alla kommer bli då:) länka här nere så får ni en länk av mig i menyn, och i ett inlägg..

Maja då

- Jag vill vara som henne så musikalisk och allt
- Hennes sångröst är to die får, skulle ge allt i världen för att få en sånn
- Hon har utvecklats något enormt mycket på så kort tid, fortsätter hon med denna kurva så når hon eliten.
- Hon finns alltid där för en, när man har en dålig dag så kan man bara skriva till henne.
- Om jag inte lärt känna henne igen så hade jag aldrig någonsin kommit så här långt i ridningen som jag har gjort nu,
- Hon lär ut saker väldigt bra, allt inom fotograferingen är på grund av henne och för att jag har en sånn grym kamera!
- Alltså jag kan alltid vara mig själv med henne, hon accepterar en om man kommer osminkad i stövlar en dag.
- vi går i samma kyrka, så hon har hjälp mig med min tro.
- Maja skulle aldrig någonsin göra någon illa,
- hon driver en grym blogg!

Amanda då

- Hon är min allra bästavän
- Vissa dagar är hon helt sjuk i huvudet, men med henne kan man inte vara ledsen
- Som punkten innan, med henne kan man inte gråta, för hon får iallafall mig på otroligt bra humör.
- Basket, Amanda är en grym basket spelare.
- Amanda har världens bästa familj, dem är helt underbara.
- Amanda är otroligt generös, hon bjuder alltid mig iallafall.
- Hon är så otroligt söt, alla tycker det verkligen!
- Hon sätter alltid mig i första hand.
- Visst Amanda och jag slåss och så, men jag älskar henne så otroligt mycket.
- Hon hatar alla killar jag gillar för alla sviker en dag förr eller senare

Notis till Amanda! Tack för att du sätter mig framför din pojkvän, det betyder otroligt mycket verkligen!

Av Maja Granath - 29 juni 2013 00:14

Helu, Maja T här! :) 


Maja bad mig gästblogga och skriva en liten egoboost. Jag är så sjukt dålig på att ge komplimanger till mig själv och det är nog många av oss. Så jag utmanar dig just nu att skriva ner, eller åtminstonde komma på 10 bra saker om dig själv! Jag börjar nu, kanske kommer du själv på vad du är bra på? :)


Jag är bra på att...


  • Fota. Jag är faktiskt rätt bra på det, på riktigt! 
  • Redigera/göra designer/koder
  • Skratta. KONSTANT!
  • Rida.
  • Skolarbete, jag får faktiskt riktigt bra betyg i många ämnen och gör allt typ en månad innan resten av klassen haha!
  • Musik! Flöjt, piano och sjunga stämmor. Jag har svårt att erkänna det men det är faktiskt en av de sakerna jag är riktigt bra på.
  • Äta. Allt slinker ner i mig och jag blir typ aldrig mätt.
  • Spel!  Super Mario, Zelda och CS, första gången jag spelade ägde jag ut en kille som kört i flera år! Haha ;)
  • Vara vän med många på samma gång. Tycker inte alls om sådanna som är "populära" och har sådär 100 "vänner", som de är för fina för att umgås med. Typ. Jag har flera jättebra kompisar, vi är till exempel ett stort gäng i skolan, och jag uppskattar alla lika mycket och på olika sätt. 
  • Partydansa! Bara släppa allt och köra gärnet!

 

Sedan så är det ju minst lika viktigt att vi ger varandra komplimanger. Var noga med att göra det, ofta glömmer man bort att berömma andra. Därför tänkte jag skriva 10 bra saker om Maja och hennes personlighet, som äger denna blogg! Oftast är det lättare att ge andra komplimanger än att ge dem till sig själv, och det kan man uttnyttja( utan att trycka ner sig själv såklart). Ser du de positiva sidorna av andra och ger komplimanger så kommer du få mycket tillbaka, och troligen lära känna många nya, fantastiska personer!

  • Hon är jättebra på att lyssna
  • Skriver superfina texter!
  • Jätteduktigt och passionerad i skolan. Lägger verkligen ner tid för att saker och ting ska bli bra!
  • Hon är jätteduktig på att rida.
  • Superduktig på att blogga och skriva riktigt välgenomtänkta inlägg som får en att tänka efter på riktigt!
  • Har man någonsin blivit förolämpad av Maja? Nej tänkte väl det. Hon är så sjukt snäll.
  • Kan vara typ världens bästa egoboostare! Hon får mig alltid att må bättre, vet alltid vad som ska säga, fantastisk på att ge komplimanger
  • Asbra på att fota
  • Så himla fiiiin! Vem är sötare än hon? 
  • Hon är otroligt kreativ

 

Puss och kom ihåg att du är bäst!

Av Maja Granath - 27 juni 2013 18:58

Sitter på en bänk ensam nu, och väntar på att kvällssången ska börja. Kan berätta att jag inte alls mår bra nu, men uppdaterar mer hemma sen.

Ovido - Quiz & Flashcards