Maja Granath *

Alla inlägg under oktober 2012

Av Maja Granath - 24 oktober 2012 19:14

Magen krampar, huvudet dunkar.. Varför kan inte allt bli bra bara? Iallafall jag har mycket i skolan nu dagarna innan höstlovet, eftersom jag var borta 3 veckor.  Men jag är typ där jag ska va nu. Men jag har pluggat sjukt mycket under den senaste veckan.. Har haft ett prov/förhör varenda dag nu. Imorgon är det sista sen är jag leeedig, om jag klarar det förstås då.


Men under hela nästa vecka har jag höstlov.Och då kommer min syssling och momma hit.. Vilket betyder lika patetisk uppdatering som under den här senaste veckan.  Kommer kanske upp något inlägg under någon dag när jag har tid men räkna inte med något, om ni ens kan göra det längre..

 


Har tänkt berätta att i söndags skickade pappa iväg ett sms till Jenny och i det stod det att jag ska ta en paus från ridningen ett tag. Eller ja, jag rider inte lektioner och sånnt.  Men kanske hoppar inte ett pass här och där.  Kommentera om ni vill ha mer detaljerat, vet liksom inte vad jag skriva?



Av Maja Granath - 17 oktober 2012 23:40

Av Maja Granath - 17 oktober 2012 20:36

När:
Var du trött? Hela tiden
Var du riktigt kär? Nu....
Kramade du någon senast? I skolan
Hittade du pengar? Idag
Förstod du inte dig på dina känslor? hela tiden sen för 4 månader sen
Var du senast i ett förhållande? nu.

 

Var:
Sov du senast? I bilen
Bor du?  Mitt ute på landet.
Är din pappa? Soffan brevid Mamma
Är din mamma? Soffan brevid pappa
Är din katt? i skogen hoppas jag
Finns den rätte?  Får hoppas på det.

Har du:
Någonsin kysst en som var 5 år äldre? Nej
Strulat med någon riktigt full? Nej.
Legat med någon full/hög? Nej.
Druckit dig riktigt full? Nej.

Vem finns alltid där för dig? ♥, Manda,Maja, Olivia och fler hoppas jag.
Är ditt allt? Hästarna, <3 och vännerna

Bor nära dig ? En kille i 6an på kunskap
Har du många minnen med? Lollo

Är finast? Shia var.
Krama du senast? Manda
Sov du senast hos? I bilen

 

 

Av Maja Granath - 16 oktober 2012 20:08


- Gillar du livet ?


Just nu kan det nästan inte bli bättre känns det som. Jag har bästavänner och hela kitet, vilket är bäst !

Men såklart finns det ju männsikor som vill trycka ned en ändå. Som just nu finns det en som är på mig men jag ler bara åt henne, för det kanske räddade hennes dag? Eller har hon inte något annat att göra? 


Så snälla ni där ute, när det är svårt glöm inte att vara stark! Eller le åt livet innan det är slut. För imorgon kanske det är ?

Photo: ❤

Av Maja Granath - 16 oktober 2012 19:38

Oh, hello there, Idag så var jag på sjukhuset igen, vilket inte gillades från min sida eftersom jag hade tid halv 3 men fick komma in efter 4 någon gång.. Hur segt är inte det? Idag pratade vi mest om allt och ingenting, och jag ska tillbaka igen om någon vecka. Vi ska försöka göra mitt liv lite roligare att leva.


Skolan var helt okej, lite sådär bara på eftermiddagen men vi löste det som tur var.. Men annars hur är det med er? 

 


Min vecka framöver är ganska lugn med stall på torsdag, vilket som får ett stort "+" av mig. Har ju inte varit i stallet sen jag fick reda på att min bebis ska säljas, och det är lite drygt 5-6 veckor sen. Nu är hon borta från mitt liv vilket är lite sorgligt eftersom jag hade stora planer. Men skitsamma, livet går vidare hoppas jag.

 


But see you later

 


Av Maja Granath - 15 oktober 2012 19:21

Morgonen började i tårar och skit, men som tur har jag en seg mamma som inte kommit så långt. Som ni kanske är det bussens fel.. Det var fel på automaten jag försökte 2 gånger sen fick jag gå ur bussen. Men som tur hann mamma vända, så jag kom till skolan bara någon minut försent.


I skolan jobbade jag effektivt efter lunch och snart är jag i kapp igen om jag inte får mer att göra. Efter skola hängde jag med Manda hem vi typ pärlade och bakade muffins. Asa kul var det och nu sitter jag framför datorn igen. 


Imorgon ska vi prata ut i skolan och typ sånnt skit, och sen sjukhuset inget man taggar för direkt. Men man måste ha sånna dagar också antar jag ?


Egentligen har jag ridlektion idag men ska antagligen sluta där eftersom det inte passar mig, tyvärr! Jag kan inte rida på ridskola längre, jag vill rida dem högre klasserna på en och samma ponny, inte massa olika. Utan 1 bara 1.


 

Av Maja Granath - 14 oktober 2012 22:05

Vad var det senaste du sa högt? - Akta dig !
Vad vill du göra i framtiden? - Vet inte längre... Inte behöva snåla på pengar.
Vad skulle du aldrig kunna göra? - Mista någon av mina närmsta
Vad är du rädd för just nu? - Morgondagen
Favoritsnacksen till fredagsmyset? - sourecream chips och Coca cola
den bästa filmen du någonsin sätt - Vet inte ?
Är du en känslig person? - Njaaa, asså just nu ja.. men annars inte..
Vem skulle du vilja ha bättre kontakt med? - Många..
Den finaste komplimangen du kan tänka dig? - Vet inte?
Vem vill du aldrig förlora? - Mina bästavänner, ♥, 
har du varit kär på riktigt? - Jaooo

Är du en kreativ person? - Nja..
Vad gillar du att göra? - Allt men ändå inget..
En musikgenre du inte står ut med? - Jazz..
En filmgenre du hatar? - Drama...
Vad står det i ditt senaste skickade sms? - "God natt vännen <3 "
Har du instagram?- Ja , följ mig, MajaGranath

Vem kramade du senast? - Tuttut
Vilken artist/band lyssnar du mest på för tillfället? - Kartellen och Ken Ring
Senaste komplimangen du fick? - Åh, älskar glasögonen.
Din naturliga hårfärg? - BLondie..
Vilken hårfärg har du nu? - Svart är det tänkt. 
Sminkar du dig varje dag? - skoldagar, JA
Något du älskar: FREJSON

 

 

Visst är hon fin ?`♥

Av Maja Granath - 14 oktober 2012 20:53

Förlåt, förlåt... Men dem senaste dagarna har blivit för mycket bara..Var på sjukhuset i Fredags och det gick som det gick kan man säga. Ska tillbaka på Tisdag igen.


I lördags hade jag och Lollo film dag vi kollade på typ massa filmer och hade allmänt chill bara. Idag var jag med lollo en stund på morgonen, sen drog jag till Åbytorp och träffade några, sen gick vi till Kumla. Där hämtade mamma mig.. Efter det så kom lollo igen och vi kollade på en film igen, sen så såg vi på solsidan och nu hamna jag här..


Ska fundera över ett par saker nu och prata med Maja om råd. Som ni kanske märker så är det om hästar, och det är liksom as viktigt men ni får reda på det förr eller senare.. Låter det bra ? 



 

Ovido - Quiz & Flashcards