Maja Granath *

Alla inlägg under april 2013

Av Maja Granath - 30 april 2013 08:14

Har varit vaken i kanske 40 minuter bara och jag är redan sjukt sur. Kolla så här busskortet på bussen imorse var det fel på, så idag får jag gå cirka 2 mil hem eftersom ingen svarar på sina telefoner och jag har mitt vanliga kort hemma å, och när jag går hem kommer jag inte hinna till dagens hoppträning.. Vilket kommer resultera i att jag kommer bli fett sur och sitta hemma helt ensam under kvällen.


Skulle egentligen firat med en kompis men hon kunde inte så jag kollade med en annan här i Örebro, och hon kunde men jag fick inte eftersom det är så förbannat mycket bussåkande. Så ja.. Vad gör ni ikväll ?


Av Maja Granath - 29 april 2013 14:04

Sitter i skolan med Amanda i ett litet rum som heter Lund. Vi ska egentligen gör vår uppgift som heter "sjudkdoms experten" men det orkar vi inte riktigt med då vi suttit på föreläsning i typ 90 minuter. Jag slutar om typ 1 timme och 15 minuter, och då blir jag hämtad och jag hämtar min bebis. Är just nu sjuuuukt förbannad, om någon undrade.

Vi hörs sen.

Av Maja Granath - 28 april 2013 19:37

Har spenderat hela helgen i Skåne, mesta dels i stallet faktiskt. Åkte ner i fredags och var hos moster över natten. Sen på lördagen fick jag skjuts till Höör och träffade Caisa där , sen hängde jag med till Caisa och vi red tillsammans. Sov hos henne, och imorse vid 10 så gav sig Caisa och jag ut och red. Fast innan så käkade vi pannkaks frukost.

Har suttit i bilen sen klockan 15:00 typ och vi är inte framme förräns efter 21:00.

Imorgon är det inte någon vanlig måndag. Nej för att min bästavän Olivia fyller 14 år. Så det kommer att bli en jätte bra dag vet jag. Får skjuts till skolan imorgon så jag tar lite sovmorgon. Efter skolan ska jag hämta Elsa hos Lindmark, och vad jag har hört så tycker alla hon är jätte mysig och alla syskonen iallafall älskar henne. Saknar min lilla bebis så hemskt mycket men hon har haft det underbart bra.

Vi hörs en annan gång. Hare bäst!

Av Maja Granath - 25 april 2013 14:32

Sitter i skolan, och ja jag ska egentligen jobba, men musik salen är inte öppen.. Så det är lite svårt. Idag följer manda med mig hem och vi ska nog bara Chilla och så. Sen så kör vi hem henne och jag lämnar Elsa hos världens bästa familj (Lindmark, och ja det är mandas) lämnar henne där under helgen eftersom vi åker till Skåne imorgon. På lördag ska jag träffa Caisa och rida med henne och sova hos henne nere i Skåne. Det kommer bli jätte bra!

Ska arbeta dem sista 15 min nu, vi hörs !

Av Maja Granath - 24 april 2013 22:20

Fööööråt för idag. Men gick och la mig vid 12 igår, och magen började krampa och mamma fick komma och ta hand om mig, för jag hade så ont så jag bara grät och grät och skrek och ja.. Mellan kramperna kunde jag sova lite, men mamma sa att jag grät i sömnen, så jag sov inte så bra då. I skolan idag höll jag på att ramla ihop ett flertal gånger, men gjorde aldrig det.

Efter skolan följde jag med Amanda upp på stan och köpte ett klistermärke till min mobil, dem åkte jag hem och sov lite. Sen åkte jag till Hedda en stund och pratade med henne, snart ska jag försöka sova och hoppas att jag får sova en hel del för det skulle jag behöva.

God natt!

Av Maja Granath - 23 april 2013 21:21

Musiken i skolan idag var extremt frustrerande. Men hade musik hel dagen typ, och efter skolan så hämtade mamma mig och jag bytte om och åkte till ridningen. Vi hoppade på utebanan, första gången för hästarna och oss (!) det blåste extremt och jag red med knappt någon dom helst attityd, så jag höll på att ramla av en gång, satt framför halsen och hängde halvt men kom upp igen och kunde hoppa klart resten av banan. Känslan genom passet var verkligen Inge att räkna med.

Imorgon är det skola igen, och jag har slarvat bort min skåpnyckel (good going Maja) så jag få ha jackan i väskan hela dagarna. Imorgon är det nog inget speciellt i skolan, ska fortsätta med musiken.. Ska duscha och sen sova, så vi hörs imorgon antar jag?

Av Maja Granath - 23 april 2013 08:20

Förlåt för igår, men det hände en grej, egentligen är det inte en ursäkt. Men nu vet ni iallafall.. Efter skolan igår så hade jag möte, och sen åkte jag hem och sov 2 timmar och resten av kvällen behöver jag inte skriva om.

Sitter i skolan nu, min skåpnyckel ä borta, så har en tjock väska. Olivia är sjuk idag, och Amanda och Anna kommer om ett bra tag, så jag är ensam, tråkigt nog.

Ska göra klart min diagnos för block 3 nu, så vi hörs sen!

Av Maja Granath - 22 april 2013 12:45

Vaknade jätte glad imorse, vet inte varför. Jag var bara jätte glad. Tog tidiga bussen till skolan och gjorde ingenting typ.. Först en timmes bg och skriva upp vad jag skallra under veckan. Efter basgruppen så hade jag matte redovisning och det gick jätte bra. Mellan lunchen och matte redovisningen skrev jag bara på min Labrapport som blev färdig.

Om 15 min har jag rast och sen är det bara en halvtimme tills vi slutar, eller ja alla förutom dem som stannar idag.

Ovido - Quiz & Flashcards