Maja Granath *

Alla inlägg under juli 2013

Av Maja Granath - 31 juli 2013 14:00

10 dagars utmaning!

  • Dag 1: skriv 10 saker om dig
  • Dag 2: skriv 9 saker du skulle vilja göra i ditt liv
  • Dag 3: skriv 8 saker du är intresserad av/hobbies
  • Dag 4: skriv 7 saker du är rädd för
  • Dag 5: skriv 6 saker du drömmer om
  • Dag 6: skriv 5 saker du gör varje dag
  • Dag 7: skriv 4 minnen du aldrig kommer att glömma
  • Dag 8: skriv 3 saker du stör dig på
  • Dag 9: skriv 2 saker du önskar att du kunde göra
  • Dag 10: skriv om 1 person som betyder mycket för dig

 


Dag 2: 9 saker du vill göra i ditt liv


- Jag vill ut och resa med mina bästavänner

- Jag vill skänka en stor summa pengar till barncancer fonden (dem räddade trotsallt min brors liv)

- Jag vill göra något bra i världen, få männsikor att tänka om. Eller ja, få några människor att tänka om.

- Jag vill kunna snacka något annorlunda språk flytande

- Jag vill nå mina mål i livet

- Jag vill åka på en resa helt spontant typ bara ha ett hus och biljetter dit. Allt efter det händer bara spontant

- Jag vill kunna visa alla mänsikor som aldrig trott på mig, att jag fixade allt ändå.

- Jag vill ha kvar mina 2 bästavänner hela livet, bara döden skiljer oss åt typ. typ Sisters to the death

Jag vill göra något slags samarbete med Hansam, skulle vara drömmen*.*



 

Av Maja Granath - 30 juli 2013 14:00

10 dagars utmaning!

  • Dag 1: skriv 10 saker om dig
  • Dag 2: skriv 9 saker du skulle vilja göra i ditt liv
  • Dag 3: skriv 8 saker du är intresserad av/hobbies
  • Dag 4: skriv 7 saker du är rädd för
  • Dag 5: skriv 6 saker du drömmer om
  • Dag 6: skriv 5 saker du gör varje dag
  • Dag 7: skriv 4 minnen du aldrig kommer att glömma
  • Dag 8: skriv 3 saker du stör dig på
  • Dag 9: skriv 2 saker du önskar att du kunde göra
  • Dag 10: skriv om 1 person som betyder mycket för dig


Dag1: skriv 10 saker om dig

 

Även fast det inte alltid syns, tar jag åt mig vad de flesta säger

Jag stör mig ofta på småsaker

Jag är egentligen helt okej lång (näe men nästan) Men jag tycker jag är as kort, eftersom jag främst umgås med långa basketspelare på runt 170cm, och sen kommer jag på 158cm.

 

 

Framtiden för mig på skolan är tyvärr väldigt oviss för tillfället.

Folk säger ofta till mig att det märks att jag är ganska smart.

*  På tal om det övre, så tycker jag det är så fjantigt när smarta tjejer spelar/leker blonda för att få killar uppmärksamhet.

 

* Det finns knappt någon jag litar på.

* Min ridning har varit så otroligt viktig för mig under mina tid.

I år (2013) så hade jag födelsedag på påskafton :S

Min blogg har legat ganska långt ner på topplistan här på bloggplatsen ett par gånger *stoooolt*

 


Av Maja Granath - 29 juli 2013 00:52

Nej, men nästan. Ska hoppa in i duschen och sen lägga mig för att ställa klockan på tidigt för att somsagt rida.


Sattte in en ny header, ville ha något med Batman,och då blev det bara han. Kunde inte göra något mer avancerat. Det ser hemskt ut, men har jag tur så vill någon göra en ny till mig. Vill någon`?

 

 




God natt alla där ute

Av Maja Granath - 28 juli 2013 23:06

1. jag typ dör av värmen här hemma runt 28 grader inomhus

2. Jag har åkt bil lite drygt 12 timmar idag.

3, Jag måste upp imorgon bitti.

 


Hemma nu, ÄNTLIGEN. Resan var jätte mycket längre än vad jag trodde från början. Behöver egentligen sova nu, men datorn känns viktigare. Typ sista chansen att sova bra på två hela veckor. Juste, har imorgon kvar också.... Undra hur mycket sömn jag får då.


För er som inte vet så drar jag och en av mina bästavänner på Chili på tisdag, och samma dag som det slutar så börjar teckenspråksskolan i Leksand. Som vi båda ska på också.


 

Nu tänker ni säkert men vadå inte sova?

- Det är nämligen så att på Chili ska vi bo i ett tält, och jag kan knappt sova i sånna.. Mänmän. Sen på Teckenspråksskolan så ska jag, Linnea och Molly bo tillsammans. Vilket är KAOS, haha. Det var det förra året iallafall.



Varför måste hon upp imorgon bitti då?


-Jo för att jag ska till Hallsberg och rida från betet. Ska rida min gamla lincoln. Vi är verkligen bäst tillsammans. Ni kanske minns att vi vann serien tillsammans för typ 3 år sen?

Efter det ska jag snabbt byta om och åka till marieberg för att handla med Amanda, Olivia och Sabbe.

Sen fort hem för att fira min bror.

Efter det så måste jag till Batman och säga hej.


Mitt i allt de där ska jag packa också.

 

-.-

Av Maja Granath - 27 juli 2013 20:15

Tänkte uppdatera er lite nudå! För tillfället har jag en svullen vad och två dränkta ben i oboy. Sitter ute med alla mygg och allt. Inte de smartaste med tanke på att mamma lämnade alla allergitabletterna hemma.

Imorgon åker jag hem till ekeby i alllafall, ska handla, träffa ett par kompisar, rida och fira min bror innan det är dags för chili på tisdag.
Alltså jag vet inte vad jag ska skriva så jag antar vi hörs när jag är hemma igen!

Av Maja Granath - 25 juli 2013 10:55

Börjar morgonen med att ramla ur sängen, det gjorde ont, väldigt ont.. Men nu är jag vaken iallafall.. Ska strax klä på mig och käka frukost och bara se vad som händer idag, åker ju tillbaka till trången idag så uppdateringen kommer bli vääääldigt lam.

Igår träffade jag min syssling ett tag sen satt jag typ i en park helt ensam,

Av Maja Granath - 24 juli 2013 00:26

Har varit i Norge idag på släktträff, sjukt kul vare och se alla även fast jag knappt förstod någonting. Kom hem hit till Krokom för en timme sen typ.. Är här tills på torsdag i allafall.. Morgon dagens planer är lite ovissa tyvärr.. Men de fixar sig. Ska sova nu, är sjukt trött..

.

Av Maja Granath - 22 juli 2013 01:01

Hola friendos, skickar ett kort här till Maja som hon ska lägga upp på bloggen. Jag lever och mår bra, jag är ganska kaos för tillfället.. Tror kossor ska komma utanför fönsterrutor (bor på andra våningen). Men hoppas ni har det verkligen bra. Under morgondagen ska jag fixa en hemlig sak, nobody knows än.

Maja får ett par rader där hon skriver vad hon vill:

Haha hej. Maja verkar inte fullt lika hög på typ socker/norrland/ensamhet längre, men hon snackar ändå om kossor somm flyger ;) Nej men jag har verkligen inget vettigt att säga. Bilderna jag lägger upp här är några som jag tagit på Maja och Batman.
     
Pussar och kramar från kalla sommaren här.

 


Ovido - Quiz & Flashcards